Att leta efter det övernaturliga

Vi har, som sagt, varit dåliga på att uppdatera här på landningsplatsen.blogg.se, men vi har inte haft så mycket tid över för denna hobby, vi hoppas att det ska bli ändring på det nu!

Att det inte bedrivs så mycket seriös forskning kring det övernaturliga tycker vi på landningsplatsen är tråkigt. Vi kan sitta i timmar på kontoret och läsa om vad folk har varit med om. Eftersom så många ändå har varit med om oförklarliga saker så tyder det ju på att det finns något mer än det vi ser.
Visst kan många ha sina naturliga förklaringar, men långt ifrån allt. Och vem säger att det är den naturliga förklaringen som jämt är rätt?

Ska man försöka hitta förklaringar och svar så kan det vara bra att ha lite utrustning med sig. Det kan räcka med sina sinnen, men vi föredrar att ha lite mer grejer med oss när vi är ute.
Det rör sig mest om enkla saker som en ficklampa, penna och block, kamera (gärna så att man kan spela in film), men en riktigt bra ljudinspelare är bra. Vi kör med minidisc och en känslig mic. Ibland kan man höra saker på inspelningen som man inte uppfattat tidigare, EVP). Extra batterier är viktigt. Att bli ståendes utan fungerande elektronikutrustning är värdelöst.
Har man de här föremålen så är det bara att sätta igång. Låt gärna ljudupptagaren eller kameran stå på och lämna platsen för en stund. Man får spendera många timmar på att gå igenom sitt material, så tålamod krävs. Då är det en fördel om man är några stycken så man kan hjälpas åt att både analysera och ge möjliga förklaringar.

//Teamet


Kommentarer
Postat av: angelica

Hej, jag måste bara fråga någon som förhoppningsvis inte tror jag är knäpp...hehe... Jag har vid tidigare tillfällen i mitt liv (eller rättare sagt vid ett antal tillfällen) känt doften av tex min gammelmormor som inte lever längre, och då menar jag i tex min lgh bara på vissa ställen, ibland känner bara jag det, och ibland även min mamma. Men nu i veckan åkte jag hem till min familj som bor långt bort, och jag gick in till min brors lägenhet och det doftade precis som hos min gammelmormor, gott, lugnande och bara mysigt... de luktar inte gammal tant, utan gott...aja hur som hellst så var det bara jag återigen som kände det...

Är det bara jag som tror att hon kanske är med mig ibland, eller är de inbillning eller finns någon annan förklaring?

2010-06-24 @ 21:50:24
URL: http://vastkustflocken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0